czwartek, 23 października 2014

Solarium-STOP

Hej! :)
Dawno mnie tu nie było , zaniedbałam sprawy blogowe i jest mi z tym okropnie źle ;-(
Tęskniłam za pisaniem , jednak co chwile istniała jakaś skuteczna przeszkoda...
Najpierw problemy z komputerem ( Dzięki Synuś ! ) , potem z internetem , a teraz aparat jest zepsuty ... I tak to wygląda. Pisanie bardzo uzależnia , w szczególności, jak widzę  u blogowych koleżanek ,  co chwila jakis pościk ..:)
Ale przejdźmy do rzeczy .Postanowiłam napisać kilka słów o naszej miłości do opalonej skóry ;)




Solarium - każda z nas wie co to za miejsce . Większość z Was , była tam chociaż raz . A z czym tak na prawdę to się je?
Lampy UV , emitują promieniowanie , dzięki którym , po kilku seansach , możemy uzyskać opaleniznę . Promienie są szkodliwe dla skóry- mogą powodować czerniaka , skóra szybciej się starzeje i jest bardziej przesuszona.
Dlaczego więc solarium ma tylu zwolenników?  Opalenizna optycznie wyszczupla , jest oznaką zdrowia, wigoru , a na dodatek niektórzy uważają , że solarium  skutecznie niweluje trądzik.

źródło : www.citysun.com.pl


Jednak nie w każdym kraju opalenizna jest pożądana . W wielu krajach azjatyckich , kobiety za wszelką cenę próbują się wybielić . Używają o tego celu różne pasty wybielające ( które de facto , tez nie są do końca bezpieczne ) . Uważają , że biała skóra da im wysoką pozycję i dobry ożenek , a ciemny odcień skóry kojarzy się z biedą i niskim statusem społecznym.




Jednak , ku uciesze ludzi o bardzo jasnej karnacji ( takiej jak moja ) i dermatologów , solarium , w ostatnich latach staje się coraz mniej popularne. Zwiększa się świadomość ludzi , na temat nowotworów skóry , a do mody wraca porcelanowa cera .

Czy osoby , które kochają opaleniznę maja jakąś alternatywę ?
Oczywiście , że tak ;-) Na rynku jest wiele kosmetyków do twarzy i ciała .
Różnorakie samoopalacze , mgiełki , olejki i bronzery .

źródło : groszki.pl

Z calego serca polecam takie rozwiązanie . Dbajmy o nasze zdrowie !

Czemu o tym piszę ? Natchnął mnie dzisiejszy DDTVN , w którym dermatolog zbadał 30 osób , pod kątem nowotworu skóry i okazało się , że 7 z nich miało zmiany rakowe , a u jednej z osób zdiagnozował czerniaka .

Ja osobiście z solarium nie korzystam i odradzam to każdemu .
A Wy lubicie solarium?

Pozdrawiam ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)